omsingelddoorkangaroos.reismee.nl

Bye bye Mildura and GOOOOOODBYEEEE ORANGES!!!!

Allereerst iedereen die een kaartje en/of pakketje heeft gestuurd heel erg bedankt! Heel erg leuk om kaartjes vanuit Nederland te krijgen. Het heeft me heel erg door de drie zware maanden heen geholpen.
Ik kan het niet geloven! Maar toch is het echt zo ver.. Ik ga eindelijk Mildura verlaten. Ik heb hier 3,5 maand gezeten en daarvan 3 maanden bij de MFC gewerkt. 3 maanden heb ik achter een sorteerband gestaan/gezeten/gehangen/geslapen en gewerkt. De eerste 3 weken was ik bezig met het sorteren van sinaasappels. Daarna werd ik verplaatst naar de nachtdienst waar ik van 17:30 tot 04:00 mandarijnen aan het sorteren en packen was. Het waren lange, saaie en vooral koude nachten. Soms werd ik zo gek van die mandarijnen die langs kwamen dat ik ze het liefste wilde terugduwen of allemaal in de rotshoot wilde gooien. Ik kan op het moment geen orange meer zien en als ik ze in de supermarkt zie liggen kan ik niet langs lopen zonder ze even te ‘keuren'. Het werk was soms zo saai dat ik meerdere malen achter de sorteerband in slaap ben gevallen. Ook de nachtdiensten vielen bij mij niet zo goed. Mijn lichaam kon maar niet wennen aan het omgekeerde ritme en dat liet het aan alle kanten merken. Resultaat: ziek, zwak en misselijk. Het enige positieve van sorteren was dat ik naar muziek kon luisteren. Helaas was ik al snel door mijn muzieklijst heen en luisterde ik dus elke week naar dezelfde muziek. Om jullie een goede indruk te geven hoe ik al dansend mijn sorteernachten doorbracht, hierbij mijn sorteer top 8


1. Backstreetboys - Lager Than Life
2. Michael Jackson - Wanna Be Starin Something
3. The Dandy Warhols - Bohemain Like You
4. Guns `n Roses - Sweet Child of mine
5. Bloodhound Gang - Discovery Channel
6. Biffy Clyro - Bubbles
7. The Beatles - Here Comes The Sun
En, aan het einde van de nacht:
8. Monty Python - Always look on the bright side of life

Verder verbleven we in Mildura in een workinghostel. Hier zitten dus allemaal mensen die aan het werk zijn. Hierdoor zit iedereen er voor langere tijd en leer je elkaar echt goed kennen. Het hostel werd voornamelijk bewoond door Ieren. Mijn collega's van de nightshift waren dan ook bijna allemaal Ierse meiden. In het begin van de nightshift had iedereen nog energie. En het is algemeen bekend dat Ieren wel van een drankje houden. Na de nachtdienst werd er dan ook vrolijk tegen mij gezegd: Hey Eveline come for a drink! Ik was nog niet echt moe dus ik dacht, ach waarom ook niet! Een drankje kan geen kwaad. Nou ik heb het geweten. 1 drankje met Ieren is niet mogelijk. Elke keer als ik mijn laatste slok op had was mijn glas alweer gevuld. Ik probeerde nog iets van ‘No thanks I really have had enough' maar daar werd alleen maar op geantwoord dat ik sneller moest leren drinken. Ik kan mij nog vaag herinneren dat ik vrolijk naar de mensen van de dayshift die net uit hun bed kwamen om naar werk te gaan, riep, ‘Goodmorning! This is your MFC waking call!! Have fun at work!' Als blikken konden doden.. Ik realiseerde mij toen dat het echt tijd was om te gaan slapen. Later die middag werd ik wakker gemaakt door mijn Ierse kamergenootje/collega: Eveline!! Get up, it's time for work again!! Met een bonkend hoofd bedacht ik mij toen: drinking with the Irish.. Never again!! Er zaten ook een heleboel Duitsers waar ik ook graag mijn tijd mee doorbracht. Hierdoor hebben we een heleboel leuke Duitse vriendinnetjes gekregen die de saaie dagen in Mildura toch iets leuker hebben gemaakt. Ze hielden namelijk allemaal van lekker eten dus we waren vaak te vinden in een restaurant of in de keuken! Dat is het leuke van geld verdienen, ik kon weer iets luxer leven!

Maar al dat harde werken deed ik natuurlijk niet voor niets. Ik heb behoorlijk kunnen sparen omdat je als sinaasappel sorteerster erg goed verdient. Na 3 maanden werken heb ik een flink gegroeide bankrekening EN mijn Second Year Visa! Dat betekent dat ik nog een jaar in Australië mag blijven. Langer blijf ik wel, alleen geen jaar. Ik blijf 2 maanden langer weg en kom nu in december terug naar Nederland. Ik wil namelijk graag alles gezien hebben dat ik wilde zien en door die extra 2 maanden ga ik het mooi redden.
Ik ben op dit moment al vertrokken uit Mildura. Met de bus en de trein zijn we naar Melbourne gegaan, terug naar mijn tweede thuis: Bev ‘n' Micks. Ik had gedacht dat de meeste mensen binnen de 3 maanden van mijn afwezigheid wel weer verder waren gaan reizen. Eenmaal daar was de helft van de oude garde er nog! Heel leuk om iedereen weer te zien alleen minder leuk om voor deze keer echt ‘voorgoed' afscheid te nemen. Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan. De laatste dag in Melbourne heeft het de hele dag geregend dus ik had steeds meer zin om de tropische hitte op te gaan zoeken. En die is te vinden in Darwin. 4,5 uur vliegen van het ene puntje van Australië naar het andere. Op dit moment zit ik heerlijk buiten in het zonnetje te genieten van de hitte! Darwin is een kleine stad maar wel erg gezellig en mooi. Je kan er alleen niet in de oceaan zwemmen omdat er een groot aantal krokodillen in zwemt. Ook zijn er haaien van meer dan 5 meter gesignaleerd! Ik wil graag met twee benen thuis komen dus een duik sla ik maar over. Wat ik verder nog graag wil doen is: van Darwin naar Broom en dan van Broom naar Perth met de auto. Dan naar Bali. We moeten namelijk het land uit omdat ons visum verloopt. Op Bali vragen we dan een toeristenvisum aan voor 3 maanden. Daarna richting Adelaide om vanuit daar een Outback tour te doen richting Alice Springs. Daarna naar Sydney. Als ik nog tijd en geld genoeg heb wil ik nog een bezoekje aan Fiji brengen. Dan vlieg ik met een tussenstop van 3 dagen Dubai, richting Amsterdam Schiphol om jullie in de armen te springen!

Reacties

Reacties

Laura Smeets

Hee!
Ik zei laatst al tegen Tom: wanneer komt er weer eens wat op de site. Maar gelukkig, je hebt alle mandarijnen overleeft! :) Heel veel plezier daar nog. Enne als je terug bent moet je maar eens bij ons een drankje komen doen in Nijkerk. Ik beloof je, dat is anders dan bij de Ieren!

Liefs!

Lin

Hey lekkertje van me,

Ik ben zo blij dat je niet meer tussen de oranges zit! :D Heel goed en gezond om weer lekker verder te reizen.

Wat klinkt het heerlijk om in het zonnetje te kunnen zitten. Hier is het zulk slecht weer dat we geloof ik allemaal licht geven in het donker, bruin worden we niet....

Liefje, kan niet wachten om je weer te zien, maar ben blij dat je nog lekker langer je tijd neemt om alles te zien wat je wilt zien. Esther en ik hebben namelijk besloten dat het hierna klaar is en dat je niet meer weg mag!

XXX Lin

Erica

mooi verhaal weer van je eveline. Kijk nu al vol verlangen er naar uit dat het december is ,om je terug te zien en te omhelsen.
Maar voor het zover is ga je nog een mooi stuk van australie zien. En dan inderdaad lekker bruin en uitgerust thuiskomen.

Erica

nog een dikke kus van je moeder .

Ger Snoek

Hallo Eef,

Goed weer wat van je te "horen", fijn dat je verlost bent van de mandarijnen en je weer kan richten op de wat leukere kanten van backpakking, het opdeoen van weer nieuwe indrukken en avonturen!
Je plannen voor je verlenging van je verblijf klinken goed, wij thuisblijvers moeten dan nog maar even geduld oefenen voor we je weer zien, je hebt groot gelijk, indien je de mogelijkheden hebt, moet je er zoveel mogelijk uithalen!

blijf genieten,

Ger

betty sieta

ik snap het helemaal. ik heb op een spruitjes fabriek gewerkt, s'anachts en heel koud! veel plezier verder eveline!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!