omsingelddoorkangaroos.reismee.nl

Bye Bye Ruby and Hello New Zealand!

Jawel ik ben nog in levende lijven en nog niet weggespoeld! Jullie hoeven me ook nog geen rubberboot op te sturen. Na een 2 maanden durende trip zijn we eindelijk aangekomen op onze bestemming: Melbourne. In Sydney hebben we eerst nog kerst gevierd. We zijn op kerstavond naar een kerkdienst gegaan in een kerk midden in de stad. Best mooi om eens mee te maken hoe ze dit in andere landen doen. We waren niet de enige mensen van over zee, half Europa was aanwezig. Ze gingen aan het eind voor elk land dat aanwezig was een gebed opzeggen. Over The Netherlands bidden ze in het kort gezegd voor de discriminatie en het gevoel om welkom te zijn voor alle buitenlanders. Dit ging dus duidelijk over Geert Wilders.

Na de kerkdienst zijn we nog even de kroeg in gegaan om dat gevoel ook even mee te krijgen, waarna we de volgende ochtend een heerlijk ontbijtje voor onszelf hadden gemaakt en cadeautjes met een gedichtje voor elkaar hadden gekocht. Op 1e kerstdag waren we uitgenodigd om te komen barbecueën op Coogee Beach. Toen we daar aankwamen was het strand bezaaid met mensen in bikini.. en.. met een kerstmuts op! Ondanks al die kerstpakken en mutsen kreeg ik totaal geen kerstgevoel. Het was net als een gewone dag op het strand alleen dan ietsjes drukker. Op tweede kerstdag dat ze hier eigenlijk helemaal niet kennen zijn we naar de Randwick Horseraces geweest. Wij kwamen daar aan in onze sloeberkleding en om ons heen liepen alleen meer mannen in pak en vrouwen in cocktailjurkjes! Het was echt een drukke business en er werd heel wat afgewed daar. Zelf heb ik niets ingezet omdat dat helaas niet in mijn backpackersbudget past maar het was een hele ervaring.

De volgende dag zijn we doorgereden richting Canberra (jawel jawel, de hoofdstad van Aussie). Maar dat Canberra de functie als hoofdstad draagt is dan ook het enige want het is niet zo heel spectaculair. We hebben het parlementsgebouw bezocht en door de stad gelopen. Het is mooi opgezet daar maar we hadden niet meer dan 1 middag nodig om de hoofdstad van Australië te kunnen zien. Daarna zijn we doorgereden naar Melbourne waar we aankwamen op 29 december. Alex, een vriendinnetje van ons die we ontmoet hadden in de eerste week in Sydney, zat al een tijdje in Melbourne en wij zijn bij haar in het hostel Bev & Micks gekomen. Hier zitten vooral mensen die er voor een langere tijd verblijven. Op deze manier leer je iedereen dus echt goed kennen en voelt het onderhand aan als een grote familie. Het hostel zelf is net een soort studentenhuis. Ze hebben hier dan ook een regel dat als je in slaap valt op de bank of in een stoel beneden, wordt je op de rotonde voor het hostel gezet. En op nieuwjaarsdag waren sommige mensen een beetje moe van de avond daarvoor dus al snel viel de eerste in een stoel in slaap. Dus toen werd hij met stoel en al opgetild en op de rotonde gezet. Al snel werd de volgende slaper gesnapt op de bank, dus hup raam omhoog, bank erdoor met slapend persoon en al, en hup op de rotonde erbij. Ze hebben daar een tijdje gestaan tot dat de politie kwam die ze lachend wakker heeft gemaakt en naar binnen gestuurd. Nu hebben jullie een beetje een indruk hoe de sfeer hier in het hostel is. Ik heb wel heeeel erg hard gelachen!

Oudejaarsavond heb ik in de stad zelf gevierd in het park met uitkijk op het vuurwerk. Daarna zijn we teruggegaan naar het hostel waar het feestje nog in volle gang was en tot in de vroege uurtjes, of beter gezegd dat tot de volgende dag doorging. Het leuke van het hostel is dat je iedereen zo goed leert kennen, alleen de minder leuke kanten zijn het afscheid nemen als er iemand weggaat. Gelukkig weten ze daar hier wel raadt mee want er wordt gewoon een groot afscheidsfeestje georganiseerd! Ian, de jongen die weg ging hield van verkleden, dus het was een verkleedfeestje geworden. Heel erg leuk om te zien hoe iedereen creaties weet te maken met weinig geld. Het afscheid nemen was niet leuk, maar het feest was super!

Naast al dat feesten doen we ook nog andere leuke dingen. Zo hebben we fietsen gehuurd ( waarvan we dachten dat ze maar 2.50 kostten maar uiteindelijk 35 dollar hebben gekost) en hebben we de hele dag door Melbourne gefietst. Dat voelde Hollands zeg! Melbourne zelf is een hele leuke stad dat vooral bestaat uit verschillende wijken. Wij zitten in South Melbourne, tegenover de South Melbourne Market. Op deze markt heb ik mijn eerste baantje gevonden, dat weliswaar een week geduurd heeft. Mijn baas was namelijk een vreselijke man waar ik me totaal niet fijn bij voelde. Ik werkte bij de groentje en fruit afdeling waar ik achter de kassa moest staan en soms wat moest inpakken en schoonmaken. Het was best hard werken voor maar heel weinig geld. En dan ook nog is voor zo'n vieze kerel. Hij hield namelijk nogal van het vrouwelijk geslacht en dat schoof hij niet onder stoelen of banken. Ik zal jullie de details besparen maar ik was er snel klaar mee. Regina had ondertussen ook een baantje daar dus we werkte er samen. In de tussentijd hadden we besloten dat we Australië eerder gingen verruilen voor Nieuw Zeeland omdat de floodings nu wel erg dichtbij kwamen en het hier nu ook steeds vaker ging regenen. Ik vond dat het payback time was voor mijn baas en we hebben hem niet verteld dat we eerder weg gingen. De eerste dag dat we niet meer hoefden te werken waren we gewoon niet op komen dagen. Toen werd er rond een uurtje of half 10 op onze deur geklopt dat er man voor de deur stond die zei dat Regina en Evelyn moesten komen werken. Dat hebben wij vrolijk genegeerd en zijn onze dagelijkse dingen gaan doen. Toen we rond een uurtje of 2 zaten te lunchen aan de tafel kwam er opeens een man aanlopen die heeeeel dicht naast Regina ging zitten. Ik keek op van mijn bord om te kijken wie het was en ik keek recht in het gezicht van mijn baas! Hij zat daar met een drankje in zijn hand een zijn gezicht op onweer! Net op dat moment kreeg Regina een telefoontje dus die liep weg en Mariska liep ook snel weg dus toen zat ik daar met hem. Ik kon zijn woede voelen en hij vroeg heel kalm, bijna te kalm waarom we niet kwamen werken. Uiteindelijk liep hij weg en ging zijn drankje verder drinken aan de bar en hoef ik die gestoorde vent hopelijk nooit meer te zien! Achteraf heb ik hier best hard om gelachen!

Omdat sommige mensen uit ons hostel zich soms een beetje vervelen hadden we besloten om een dagtrip te gaan maken naar Philip Island. Een eiland 2 uur reiden van Melbourne (in Aussie afstanden, heel dichtbij) waar je 's avonds pinguïns op het strand ziet lopen, zeerobben op de rotsen ziet liggen en een chocolade fabriek met gratis samples hebt. We gingen met 2 auto's heen. Eenmaal daar bleek dat je een ticket moest kopen om de pinguins te kunnen zien. Dat vond ik echt belachelijk dus dat heb ik niet gedaan. Het was ook niet bepaald goedkoop. Dus toen zijn we naar de chocoladefabriek gegaan voor de gratis samples. Wat bleek: daar deden ze niet meer aan en je moest eerst een ticket kopen met een tour om gratis samples te krijgen. Dan de zeerobben maar die je op de rotsen kon zien liggen. Alleen die rotsen waren zo ver weg dat je ze alleen via een verrekijker kon zien waar je, je raadt het al, geld in moest stoppen. Toen zijn we naar het strand gegaan en hebben daar een heerlijke barbecue gemaakt voor onszelf om er toch nog een leuke middag van te maken! En begrijp me niet verkeerd, het eiland zelf was ook heel mooi om te zien.

Afgelopen maandag zijn we naar de Australian Open gezien en hebben we Robin Haase gezien! Die het tot nu toe nog heel goed doet! Het was weer even net alsof we in Nederland waren, zoveel Nederlanders om ons heen in het vak en zelfs de camera van de NOS was erbij. Helaas hadden wij alleen groundtickets dus mochten wij niet in de grote stadia waar de meer bekende tennissers speelde.

Goed nieuws is dat we onze auto verkocht hebben! Na een paar dagen flink investeren hadden we eindelijk iemand die haar wilde hebben en zijn we eindelijk helemaal klaar om naar Nieuw Zeeland te gaan. Zoals ik al zei is het op dit moment vrij heftig met de overstromingen en zijn onderhand ook al delen van Victoria ondergelopen. De kranten staan er hier vol mee en je hebt op het nieuws 24 uur beelden van de floodings. Het is hier de afgelopen dagen niet heel mooi weer geweest en ontzettend koud dus we hebben besloten om het ergste voor te zijn en onze trip naar NZ te vervroegen. We vetrekken morgen: 21 januari om 06:00 (aussie tijd) om daar vervolgens 6 weken rond te gaan trekken. Dus mijn volgende blog zal vanuit Nieuw Zeeland zijn.. Ik ben heel benieuwd en heb er veel zin in!

Reacties

Reacties

Lin

Hey lief, heel veel plezier in Nieuw Zeeland! Hier gaat alles goed, lig nu zelfs in m'n bed met een zonnetje! (of mag ik dat niet zeggen....)

Xx

kim

hhaha echt leuk wat je mee maakt en even tussen jou en mij ( en de rest die het leest... ) ik zit in Paramaribo en heb precies het zelfde met die kut wilders!! aah echt die vent is slecht voor je eersten in druk als je zegt ik ben een hollander! haha

kusjes kim

Esther

Hee lief zusje!!!
Sorry, sorry, tijd niets van me laten horen. Op de een of andere manier kan mijn telefoon niet naar het buitenland sms-en dus mijn beste wensen zijn nooit bij je aangekomen :(
Fijn om weer te lezen hoe het met je gaat en ik denk een uitstekend besluit om nu naar NZ te gaan voordat je natte voeten krijgt. Ik ga je snel mailen!!!
Dikke kus,
Esther

Eef

Heeeeyyy eef!!
Ik vroeg me idd al af op wat voor markt je daar stond in Melbourne! Maar wat een verschrikkelijk baas als ik t zo lees ;) Wouw de Australian Open! Dat staat hier ook vaak aan ;) Vet gaaf om daar bij te zijn geweest. Nu snel naar Nieuw Zeeland!! heel slim! Ben ook weer benieuwd wat je daar allemaal gaat meemaken!
XX Eefje

Tom

Hey Eveline,
Goed te horen dat je nog niet weg gespoeld bent!!!! Typisch weer wat voor jou om alleen met die 'aardige' baas over te blijven. Ik ben benieuwd wat je in Nieuw Zeeland gaat zien en doen! Have fun!
Tom

masha

ohhh geweldig verhaal weer!!!! whahahaha dat rotondeverhaal is echt te grappig!!! helemaal stuk hier.
hahaha ik zie jouw uitdrukking bij steeds geld betalen al helemaal voor me man hahaha. wel gezellig iig dat hostel, ben ik wel benieuwd wat jullie voor een afscheidsfeestje hebben gehad!
erg man al die overstromingen. maar goed dat jullie idd eerder weg gaan. en whats the plan na nz?

xx

Erica

je hebt het allemaal weer prachtig opgeschreven,heel beeldend.
Die rubberboot stuur ik nu niet op want ik denk dat we die hier zelf hard nodig hebben.
Inmiddels zijn jullie aangekomen in Nw-Zeeland,en ik kijk uit nnaar je volgende belevenissen daar.
Het moet het mooiste land van de wereld zijn
groetjes Erica

Afke

Goed verhaal weer! En goed pakje had je aan met het verkleedpartijtje!! Enne die helm staat je hartstikke goed, dus daar zou ik me niet druk over maken:-)
Veel plezier in NZ!

Veel liefs,

Afke

gerrie

Hey there! Wat beschrijf je de dingen die je mee maakt leuk. Maar ook knap om na iets vervelends dat om te buigen tot iets grappigs. Vooral die rotondeslapers spreken tot mijn verbeelding. Nederlandse en buitenlandse hippies sliepen in de jaren 60/70 op het plein met het monument naast de Dam. Toen dat verboden werd werden ze met brandslangen weggespoten. Bij jou gebeurt dat dus heel wat relaxter. Have fun! love Gerrie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!