omsingelddoorkangaroos.reismee.nl

Wisten-jullie-datjes en sloeber acties!

Aangezien ik nu toch al zo´n 7 weken aan het backpacken ben heb ik al een heleboel ondervonden. Wisten jullie namelijk dat:

  • Aussies alles afkorten? Zoals Brekky, Sunnies, Swimmers, Rocky, Maggie, veggies, dutchies etc etc.
  • Iedereen je hier dear, darling, love, honey of mate noemt.
  • Als je hier iets wast komt het er viezer uit dan dat het er in is gegaan.
  • Zelfs de kassameisjes hier vragen: Hi, how are you doing today?
  • Aussies veel zinnen samenvoegen tot 1 woord, zoals : whatyouwantfromme, howisitgoing en howyoudoing.
  • Er geen chagrijnige Aussies bestaan (misschien zijn ze er wel, maar ik heb ze nog niet gevonden).
  • Dat mensen soms hele verhalen vertellen in hun slaap (ik zal geen namen noemen).
  • Dat slapen in een stapelbed soms net aan kan voelen alsof je in een doodskist ligt.
  • Als je de waterkraan opendraait het net is alsof je in een zwembad bent.
  • Als je een slokje neemt het net is alsof je zwambadwater drinkt.
  • Ik hierdoor altijd citroensap door het water moet doen.
  • Muggen hier door de meest dikke kleren weten heen te steken.
  • Mensen hierdoor gemiddeld 600 muggenbulten hebben.
  • Bijna elk insect hier steekt.
  • Waardoor ik nu ongeveer 20 verschillende soorten bulten overal heb zitten.
  • Ik 's nachts niet kan slapen door de jeuk.
  • Ze bijna op elke hoek van de straat openbare toiletten hebben.
  • Ik er toch nog in geslaagd ben bijna een boete voor wildplassen te krijgen.
  • De Free Pizza Nights van hostels bestaat uit het krijgen van 1/43 stukje van een pizza.
  • Je daarna dus alsnog aan de noedels zit.
  • Die overigens te koop zijn hier voor 20 dollarcent!
  • Ik bijna op elke foto dezelfde kleren aan heb.
  • Ik elke avond met uitgaan dezelfde kleren aan heb.
  • Bijna iedereen hier altijd in dezelfde kleren loopt.
  • In sommige hostels matrassen zijn waarbij je op de grond nog comfortabeler ligt.
  • In Australië 23589307583459 soorten insecten zijn.
  • Ik aan alle insecten kan wennen, behalve aan kakkerlakken.
  • Je hier om 12 uur 's middags geen schaduw hebt.
  • Het hier heeeeeel erg veel kan regenen.
  • Aussies standaard voorspellen dat er de hele week thunderstorms komen maar ik nog geen een thunderstrom heb gezien.
  • Je hier 4 seizoenen in 1 dag kan hebben.
  • Het weer dus totaal niet te peilen is waardoor je alles maar op de gok moet plannen.
  • Je in sommige douches op je hurken je haar uit moet spoelen.
  • Als je wat later in de avond gaat douchen je kans hebt dat het warme water op is.
  • Een auto verzekering regelen hier $50,- beltegoed heeft gekost.
  • Aussies het leuk vinden om muntjes op de straat te plakken en als je die dan op wil rapen je uit wordt gelachen vanuit het raam boven je.
  • Dat je als backpacker hier wijn drinkt dat ‘Goon' heet en er geen enkele druif in die wijn zit.
  • Dat de Goon alleen maar in pakken van 4L te koop is.
  • En dat je daar maar rond de $10 dollar voor hoeft te betalen.

Verder wordt je als backpacker een echte sloeber, of je het nou wil of niet.

Dat houdt in:

  • Bij de Mac Donalds uren zitten internetten zonder ook maar iets te bestellen alleen wel de gratis peper en zout zakjes meenemen.
  • Bij hostels de gratis thee en koffie snel overscheppen en je in eigen zakjes meenemen.
  • Als er kleren al dagen te drogen hangen aan jouw bed, en ondertussen iedereen uit de kamer al vertrokken is, blij zijn met een paar nieuwe kledingstukken.
  • Bij de Free backpacker meals zoveel opscheppen dat er voor degene achter je niets meer overblijft.
  • Tijdens het koken in hostels erachter komen dat die koekenpan wel erg goed kookt en hem na het koken snel omruilen voor je eigen kleine aangebrande koekenpan.
  • Je ‘uitzet' flink aangevullen met messen, bekers, en borden uit verschillende hostels.
  • Bij het Mandarin hotel in Bangkok zoveel shampoo van het housekeeping karretje meenemen dat er nu nog steeds haren mee gewassen worden.
  • Je shampoo en afwasmiddel ook prima kan gebruiken om je kleren mee te wassen.
  • Je ook je kleren mee onder de douche kan nemen om $4 dollar te besparen voor een wasmachine.
  • De bestekzetjes in het vliegtuig in je tas stoppen en tot op heden daar je brood mee smeren.
  • Het gemeenschappelijke eten in hostels dat je mag gebruiken vaak in onze backpacks verdwijnt.

Reacties

Reacties

Lin

Jezus, eef!!! Lekker sloebertje van me!! Dat van die wijn klinkt trouwens niet als een vervelend puntje....

En jij... Wildplassen??????????? Dat zie ik nou HE-LE-MAAAAL niet voor me!!!!!!! (hihi, zie je wel staan/zitten/liggen (?) en dan die politieagent op je schouder: what are we doin' mate! :D)

XX

Erica

Het wel heel komisch is dat er onderaan jou lijst van dat backpackers wel sloeberig worden een advertentie staat : Kleren wassen www mijn gemak enz staat.
voor je verjaardag stuur ik schone kleren op hoor ,eveline.
Maar jullie doen het goed,zo bespaar je veel geld!

Niels en Sophie

We hebben al je foto's zitten kijken, vooral die met de enge beestjes en de koala vinden we heel leuk. Maar de kangaroo stond wel wat ver weg. Wil je proberen een foto te maken van heeeel dichtbij? Dan kunnen we de kangaroo goed zien.
Kusjes en knuffels vanuit een wit Edam

masha

Wist je dat...

*Ik je HEEL hard uitlach, omdat je dus blijkbaar een muntje opraapte die vastgeplakt zit! haha
*ik het heel knap vind dat je al die manieren op zo kosteloos mogelijk te reizen hebt gevonden
*Ik al die bulten al helemaal voor me zie ahhww!
*je echt het sloeberpunt hebt bereikt door met je kleren onde de douche te gaan staan hahahah!! wel handig!
*ik ook wist dat degene wie zn naam niet nader te noemen is, ook liedjes zingy in zijn/ haar slaap?
* jij echt heeel grappig kunt schrijven?
*ik nu een x geef van masha?

gerrie

"wist je dat... ik erg moet lachen om jouw wist je datjes".
Nooit gedacht dat je zo goed met geld kon omgaan/ of eigenlijk juist niet hoeven om te gaan...
liefs , Gerrie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!