omsingelddoorkangaroos.reismee.nl

Whaaaaaaaaa Beesies!!!!!!!!

Woensdag 20 oktober hebben we Sydney achter ons gelaten en hebben we de kou en drukte verruild voor de warmte van het Noorden: Cairns. Toen we het vliegtuig uit kwamen stortte zich een golf van warme vochtige lucht over ons heen. Zo snel als we konden trokken we onze vesten en lange broeken uit, waarna het 2 sec later begon te regenen! En in het noorder regent het niet zomaar.. nee het komt letterlijk met liters tegelijk naar beneden.Tja, het regenseizoen was wat vroeger begonnen dit jaar! Maar door dit tropische klimaat is het er wel prachtig. Als je om je heen kijkt zie je alleen maar hele hoge bergen die tot aan de top toe bedekt zijn met een dikke laag bomen. Het is daar dus echt super groen! Wat me vooral meteen opviel aan Cairns is het hoge toerismegehalte. Overal zijn souvenirwinkeltjes en lopen er dikke Engelse rond. Met onze backpack sleepte we ons naarhet hostel, Shenannigans genaamd. We hadden in een boekje gelezen dat er van alles leuks te beleven was en ze hadden een open biertuin, dat belooft wat dacht ik! Eenmaal daar droop de saaiheid er van af. Iedereen in dat hostel zat de hele dag voor te tv en in de biertuin zaten welgeteld 3 mensen. Daar hadden wij geen zin in en ons plan in Cairns was dan ook om op autojacht te gaan. Met de bergen informatie in ons hoofd begon de autojacht. Dat viel uiteindelijk nog behoorlijk tegen. We zijn een paar hostels langs gelopen omdat daar allemaal briefjes hangen en we zijn internet af gaan speuren. Echter negen van de tien keer werd er niet opgenomen of niet teruggebeld. Totdat Mariska iemand te pakken had die toevallig in de buurt was met de auto en die meteen even langs kon komen rijden voor een proefrit! Wij helemaal blij! Toen we de auto (een witte Holden Commodore voor $3200,- ) zagen en Moontje er in had gereden waren we eigenlijk al verkocht. Dat ging makkelijk! Het wachten was tot de auto uit de garage vandaan zou komen wat pas op maandag kon gebeuren. Datwerd dus nog ietsje langer doorbrengen in Cairns. Uitgaan in Cairns vonden we ook niet zo boeiend. We waren vooral te vinden in een ander hostel bij ons om de hoek omdat daar iemand sliep die we kenden van Australian Backpackers. Goedkoop uitgaan kan er gelukkig wel. Ze hadden bijvoorbeeld Ladies Night. 5 glazen champagne, voor maar $4. kijk dat zijn nog is leuke prijzen! Om de tijd te overbruggen zijn we naar de Peter Pans gegaan om een paar tours te boeken. We hadden uiteindelijk gekozenvoor River Tubing en een cruise met de Ocean Free naar het Great Barrier Reef & Green Island.

Omdat we nog een paar extra nachten in Cairns zouden blijven maar ons hostel zat waren gingen we op zoek naar een nieuw hostel. Na wat zoeken hadden we de perfecte gevonden: tegenover de zee, de lagoon en het park! Geweldig! Tijdens het inpakken voor vertrek naar ons nieuwe hostel werden we voor het eerst met onze nieuwe vriendjes geïntroduceerd. Ik zat lekker relaxed op de grond mijn backpack in te pakken toen er ineens iets over mijn been rende. Ik dacht dat ik wat had laten vallen dus ik wilde het pakken. Toen besefte ik dat het weg aan het rennen was. Bij dat besef kwam er een gil uit mijn mond en stond ik binnen 1 seconde aan de andere kant van de kamer! Een kakkerlak! Ik keek om mij heen en zag Mariska op haar bed staan en de andere meiden ook elk in een hoek! Haha welkom in Australië, het land waar ook kakkerlakken zijn helaas! (Het begint overigens al wel een beetje te wennen want terwijl ik dit nu aan het typen ben heb ik er net weer 1 geplet met een deurmat ha! ha!)

Tubing

Zaterdag zijn we gaan River Tuben. Dan zit je in een hele grote opblaasband en word je meegesleurd over de stroming van de rivier. We werden opgehaald met een busje dat ons de bergen inbracht. Daar gingen we me de banden de rivier in op weg naar een stroomversnelling. Ik had zoiets nog nooit gedaan en toen ik in die band lag en het wilde water zag waar ik overheen moest gaan drijvenvond ik het eigenlijk niet zo leuk meer. Eenmaal in de stroming kon ik niets anders doen dan die band laten gaan en mezelf mee laten sleuren door de rivier. Ik ging echt alle kanten op en probeerde mijn best te doen om alle rotsen en takken te ontwijken. Binnen een paar minuten werd het water weer wat rustiger en kon ik weer op adem komen. Nou, dat viel eigenlijk best mee! Vol goede moed ging ik voor de tweede poging. Nu wist ik wat er aan zat te komen dus was het lang niet zo eng meer! Ik ging zelfs een beetje vaart maken en als eerste richting de stroming. Ik was nog geen twee seconden in de versnelling toen ik een gigantische takop me af zagkomen. HELLUUPPP!! Dacht ik. Puur instinctief zette ik mijn voeten schrap tegen die tak omdat ik anders mijn hoofd enorm zou stoten. Dat was niet zo slim want door de vaart die ik had kiepte ik zo, floep, achterover, ondersteboven het water in! De mensen achter mij zagen alleen nog maar mijn billen boven water! Ondertussen werd ik meegesleurd door de stroming van de rivier. Gelukkig had ik een zwemvest aan dus ik kwam weer boven maar mijn band en mijn schoenen was ik kwijt geraakt. Het enige wat ik op me af zag komen waren een paar enorme rotsen en ik kon niet stoppen! HEEELPPPPPPPP!!! schreeuwde ik dit keer. Ik ben tegen allemaal rotsen aangeknald en wist op een gegeven moment niet meer wat boven en onder was. Zo ben ik helemaal vanaf het begin van de stroming tot aan het eind meegevoerd door de rivier waar ik aan het einde heel zielig door onze guide de boot in werd gehesen die heel verbaasd naar me keek omdat ik mijn schoenen in mijn hand had. Die zag ik onderweg langs drijven dus die had ik maar meteen even meegenomen! River Tubing.. niet aan mij besteed.

Turtle!!

De volgende ochtend moesten we heel vroeg op voor onze cruise met de Ocean Free. De boot vetrok vanuit de haven van Cairns, waar we ontvangen werden met koffie en een muffin. Eerst 2,5 uurzeilen richting Green Island. Schitterend helder blauw water overal waar ik keek, in het zonnetje, heeeeeerlijk! Onderweg zagen we nog een dolfijn zwemmen! Helaas kon niet iedereen genieten vanwege zeeziekte! Vlak voor Green Island bleven we liggen en werden we in onze duikers outfit gehesen. Toen ik dat allemaal zag kreeg ik het al spaans benauwd. Oh oh.. ik moet zomeet gaan duiken! AAAAHHH was het enige wat ik nog maar kon denken.. toen was het moment daar en moest ik met flippers en al het water in springen, waar onze diver instructor al op ons lag de wachten. Er werd ons verteld dat we aan de boot moesten gaan hangen en oefenen met onderwater ademen. Ik had met boven water ademen al moeite! Ik kreeg het steeds benauwder en benauwder en ik durfde mijn hoofd niet in het water de steken. Moontje zwom naast me en zei heel enthousiast tegen me: je moet gewoon op de visjes letten Eef! Kijk maar naar beneden, allemaal vissen! Huh dacht ik, zwemmen er vissen onder mij? Ik stak mijn hoofd onder water en voor een paar tellen was ik even mijn angst vergeten. Onder me, naast me, boven me, overal zwommen vissen en zag ik koraal en anemonen! Dat was zo mooi! Totdat ik dacht: Shit ademhalen! En toen raakte ik weer in paniek. De rest was al een level omlaag gegaan en hing in het water onder mij. Maar elke keer als mijn dive instructer mij omlaag liet gaan wilde ik heeeeel snel weer naar boven. Ik werd helemaal licht in mijn hoofd en zwart voor mijn ogenvan dat rare ademen en toen ik dat aangaf moest ik van de instructornaar boven en weer op de boot klimmen. De andere meiden zag ik al niet eens meer en waren al diep onder mij het Great Barrier Reef aan het verkennen. Helaas geen duik voor mij. Toen ik was bijgekomen vond ik het toch wel erg zonde en pakte ik een snorkelzetje en ben gaan snorkelen. Ik had totaal geen last meer ergens van en ik vond het zo mooi wat ik allemaal onder mij zag. Vissen in alle kleuren en maten! Later op de boot zagen we ook nog heel veel haaien om ons heen zwemmen. Het waren de Black tip reef sharkes. Die zijn ong. 1.80 lang en ongevaarlijk! Na het snorkelen konden we met een bootje Green Island op. Daar kwam er een coast gard op me af en vertelde dat er schildpadden gezien waren. Moontje en ik keken elkaar meteen aan: AAAHH TURTLES!!!! Ik ben meteen op zoek gegaan naar snorkezetjles en we zijn met z'n tweetjes op turtlejacht gegaan. We zagen soms zijn kopje boven water komen maar daarna waren we hem telkens kwijt. Ik had de hoop al een beetje opgegeven en was wat om me heen aan het kijken toen ik naast mij twee enorme vissen zag zwemmen. Ik bleef even onder water kijken totdat ik hem ineens zag: de schildpad!! AAAHH MOONTJE!!! IK HEB HEM GEVONDEN!!! Moontje kwam meteen aanscheuren en wij vol enthousiastme achter hem aan. Hij zwom heel relaxed een beetje rond en vond het helemaal niet erg dat er twee meiden boven hem zwommen. Zo hebben we hem een tijdje gevolgd met soms even boven komen en tegen elkaar roepen: AAAHHH WE ZIJN MET EEN SEATURTLE AAN HET ZWEMMEN!!!!!!!! Dat was zo onwijs gaaf!! Daarna hebben we nog even rondgelopen op Green Island, wat overigens echt een bounty eiland is. Wit zand, palmbomen, azuurblauwe zee en jungle in het midden van het eiland. Wat was dat ongelofelijk mooi!

Auto? Of geen auto? Auto!

Maandag 25 oktoberwas de dag dat we onze auto kregen! Tenminste, dat hoopte we. Helaas kwam James (de jongen van de auto) met het bericht dat er nog voor minstens $700 aan gerepareerd moest worden. Ai! Daar hadden wij en hij niet op gerekend. We zouden er allemaal even over nadenken en hadden afgesproken dat we elkaar over een paar uur weer zouden spreken. Maar die paar uur werden een paar dagen en vervolgens hebben wij nooit meer wat van James vernomen. Gelukkig hadden we in de tussentijd ook nog op andere auto's gereageerd en hadden we contact met twee meiden. Op woensdag hadden we een afspraak met ze gemaakt om de auto te bekijken. Een rode Ford Falcon station wagen. We waren meteen verliefd! Het was een perfecte auto voor ons 4tjes. Het klikte erg goed met de meiden die hem wilde verkopen dus we hadden meteen een afspraak bij de garage gemaakt. 'S avonds zijn we gaan BBQ-en in het park tegenover ons hostel aan zee. Daar staan gewoon openbare BBQ plaatsen. Er waren ondertussen al aardig wat bekende van Australian Backpackers gearriveerd dus we zaten gezellig met een heel groepje in het park van het heerlijke backpackers bestaan te genieten aangezien Bas een gitaar had gekocht en liedjes ging spelen en zingen!

Cape Tribulation

Vrijdag was de auto klaar bij de garage en wisten de meiden van de auto zeker dat ze haar aan ons wilde verkopen! We hadden afgesproken dat we maandag de auto over gingen schrijven. in de tussentijd hadden wij een tour geboekt naar Cape Tribulation. Dat is het punt, ten noorden van Cairns where the rainforest meets the reef! Zaterdagochtend ging om 6.30 de wekker. We werden met een busje opgehaald waarmee we naar de Daintree river werden gebracht, waar we op crocodile jacht gingen! WHAAA. We zaten in zo'n grote boot met een bestuurder die via de radio gewoon letterlijk doorkreeg: ja achter mangrovetree nummer 7 bij zandbank nummer 18 ligt een krokodil! Dus jawel, we hebben ze gewoon gezien! Eerst een baby croc, en toen daarna een grotere versie, 1tje van 5 meter!! Na onze krokodillenjacht zijn we gaan wandelen door Daintree National Park, oftewel, de bushbush! De Jane gevoelens in mij kwamen helemaal naar boven want er hingen gewoon overal lianen en grote bomen met enorme bladeren! We hadden 1 overnachting geboekt bij Cape, waar we sliepen bij The Beach House. De naam zegt het al, naast het strand. Daar hebben we s'avonds in het donker heel lang gezeten om sterren te kijken. Wat was dat mooi! Ik heb nog nooit in mijn leven zo veel sterren gezien omdat het zo donker daar is! Geen lichtvervuiling omdat je midden in de jungle zit en uitkijkt over de oceaan, hoe bizar is dat..? De enige lichtjes kwamen van de vuurvliegjes die om ons heen dwarrelde! Zucht... Wat een leven:-) Het enige nadeel van al die natuur zijn de insecten.. die leven daar bij bosjes! En vooral ook veel spinnen.. Spinnen met een grootte van je hand.. of zelf je hoofd.. OMG!!

Ruby!

Eenmaal terug in Cairns hadden we met Nevin en Nimet afgesproken om de auto te gaan overschrijven. En sinds maandag 1 november 2010 zijn wij de trotse eigenaars van Ruby! (zo hadden die meiden haar genoemd en wij houden deze naam in stand). Voor $2200 is ze nu van ons! Nadat de meiden ons met een traantje voor Ruby (their baby) hadden uitgezwaaid zijn we de auto zo praktisch mogelijk in gaan pakken en lieten met galmende luidsprekers (Ruby Ruby Ruby!! Aaaahhaaahhhaahhaaaaa (Kaiser Chiefs) ) Cairns voor wat het was. De tijd van echt backpacken is nu aangebroken! Ben heel benieuwd wat het ons gaat brengen...

Reacties

Reacties

je vader

Prachtig hoor weer zo'n mooi verhaal. Ik kan de schildpad bijna voelen.
Nu je in een auto genaamd Ruby rijdt en keihard Kaiser Chiefs draait, bekruipt mij wel een beetje het gevoel dat jullie verder gaan als "The Angry Mob". Ach waarom ook niet.
Als je weer naar de sterrenhemel kijkt, let dan op het Zuiderkruis. Dit sterrenbeeld zal je nog vaak zo'n "Australië moment" kunnen geven. Maak er voor ons een foto van!
Drive Safely!

Esther

Hee lief zussie!!!
Geweldig dat julllie een auto hebben gekocht! Lekker van de vrijheid daarvan genieten. Heeft de auto een cd speler voor mijn cd ;)
Je hebt al zoveel mooie dingen gezien, moeilijk te geloven dat je nog geen maand weg bent... Mis je wel onwijs hoor, wanneer gaan we eens skypen? Ik heb je telefoonnummer gekregen van mama, dus zal ook eens proberen een berichtje te sturen of te bellen.
Hier komt volgende week sinterklaas al weer aan. Je zal de pepernoten vast wel missen! Maarten vraagt ook al heel vaak naar je :(
Nou meid, blijven genieten. Hele dikke kus en knuffel!!!

Lin

Hey lief,

*zit hier jaloers in haar container* Je verhalen zijn echt super! wou dat ik naast je zat om de vuurvliegjes te kunnen zien!

En je autotje klinkt super, lekker ROADTRIP!!!!

Oja, even jou jaloers maken: ik zit dit bericht wel te typen op mijn nieuwe MacBook Pro!!! :D

Mis je! X

mama/Erica

Hallo lieve schat,
Wat een verhalen ,bij je duizelingwekkende verhaal over dat River Tuben kreeg ik toch wel een beetje pijn in mijn buik .Maar geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken .Jullie auto Ruby klinkt goed.
Smeer je goed in tegen alle beestjes.

Hier is er nu storm op komst windkracht 8,dat is wat anders dan bij jullie.Maar het is hier dan wel goed surfweer ha ha
Wel lieverd een hele dikke kus ,we (bobby ook) missen je ,
maar lekker genieten hoor.

kim schlee

vet vet wat een verhaal.

maar herken nu echt zo veel!!! geniet echt top

x

Eef

WOOUWW Eef!! Zo gaaf wat ik allemaal lees!
Ben nu heel jaloers haha! Tubing, duiken, snorkelen echt onwijs leuk!!
Mooi hoor dat jullie een auto hebben! Dus nu aan de roadtrip beginnen?! Ik ga nu ook ff je foto's bekijken ben super beniewd!!!

Liefs Eef

ger snoek

Hoi wwf,

Heb net je bericht gelezen, blijft prima klinken!! Natuur en avontuur genoeg, en zoals je beeldend beschrijft, beesten in overvloed in alee soorten en maten!!

Veel plezier met jullie rode auto, blijf zingen, en genieten en natuurlijk voor de thuisblijvers, blijf schrijven!!

Ger

mas

whowwww. mooi beschreven, komn t allemaal voor me zien Jezus eef dat tuben!!! echt eng man!!rotsen, takken enzo brr.. ik vind t in een gewone zee al eng, zo hard!
en dat je je schoenen nog vond, net een filmscene hahaha!

zonde dat t je zo benauwde t duiken, snap t wel hoor, ik houd t lekker bij snorkelen. Maar dan zie je ook mooie dingen he! Ik heb ook een schildpad gevolgd op st maarten, eecht cool ja! maar hij was vast niet zo groot als jouwe.

aaaaah en die kakkerlak!!! herinneringen herinneringen brrrr.. maar je moet m nooit pletten he, baahh! als je haarlak hebt, haarlak erop spuiten. en wij deden daar ook nog een vuurtje bij hahaha!

ohhh en dat bas een gitaar heeft gekocht, mooier kan niet. blijburgmomentje?

Ruby is ook nog es goedkoper dus. nou beter toch! ga kijken of ie tussen je fotos zit zo.

ben stiekem wel een heeel klein beetje jaloers hoor! haha maar echt, zo te lezen is t er helemaal geweldig! mooi de dat t zooo donker kan zijn, en die sterren waauww. Daar weet jij ook nog es wat van hihi.

Mis je echt heeeel erg! :-(
dus als je ooit weer terug bent, kun je rekenen op stalkermasha hahaha

Robert

Hallo Eveline,

Mooie foto's weer en de verhalen blijven boeien.
Stuur je nog wel eens iets via Zumo? Ik zie namelijk sinds 7 maart niets komen. Of toch maar van afgezien?
Geniet van je mooie reis.
liefs
Robert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!